Діти

Чи має право вихователь покарати дитину? Як карають дітей у дитячому садку

Ідеальних дітей не буває. У кожної дитини свій характер, звички та вдачу. А тепер уявіть – в групі в дитячому саду 30-40 дітей і один вихователь. Якщо для дітей він не є авторитетом, то буде хаос.

Коли детсадовец починає штовхатися з дітьми, або, що ще гірше – кусати їх, при цьому ігнорує вихователя – чи має право педагог покарати його?

У посадових інструкціях вихователя прописано, що він повинен забезпечувати безпеку дітей, зміцнювати їх здоров’я і т. д. Це означає, що карати дитину він не має права!

Але як тоді виховувати дітей? Адже дитина, яка себе погано вів і ображав дітей, без покарання не зможе усвідомити свою помилку і продовжить свої примхи.

Карати треба, діти всі різні, не всі розуміють слова. Вихователь, так само як і батьки, повинен бути авторитетом. З жирним АЛЕ – педагог НЕ МАЄ ПРАВА РОЗПУСКАТИ РУКИ і кричати на дитину! У дитячому садку дітей фізично не карають!

На самому початку педагогічної діяльності я зустрілася з жахливою (іншого слова не підберу) вихователькою. Вона працювала в саду, куди я влаштувалася, вже багато років. Брр, що вона витворяла з дітьми. Її крики іноді були чутні на весь поверх. І завідуюча чомусь завжди її вигороджувала.

Ця вихователька звільнилася після одного випадку. Вона закрила дитину в шафі у роздягальні, як сказала – «в цілях покарання». Батьки малюка дізналися і був грандіозний «розбір польотів».

Які методи покарання допускаються в дитячому саду

Ось навіть це слово – «покарання» не хочу використовувати у відношенні дитини. Яким би не був малий – педагог повинен знайти до нього підхід, стримати себе, не накричати на нього.

Вище вже написала, що фізично дітей не МОЖНА карати. Так які методи використовують?

1. Тайм-аут – це коли дитину просять посидіти і подумати, що він зробив не так і як це виправити. Час «роздумів» обмежується віком дитини, скільки йому років – на стільки хвилин саджають на стілець або лавку. Не в куті (категорично).

2. Роблять зауваження і садять за стіл з настільною грою, щоб заспокоївся. Це теж форма покарання.

3. Тимчасово усувають від заняття, ігри або розваги, якщо дитина не дає проводити їх, заважає дітям, бавиться і б’ється.

Звичайно, спочатку вихователь повинен з’ясувати, з-за чого виникають сварки між дітьми або погане поводження у конкретної дитини.

Головне – вихователь не повинен підвищувати голос, ображати і принижувати дітей. І по можливості уникати покарань. Адже всі діти хороші, просто іноді себе погано ведуть.