Успіх

Підсумкова співбесіду не за горами. Готуємося до діалогу

Цією статтею я закінчую серію публікацій з матеріалами для підготовки до ІС. Мова сьогодні про діалог.

Номер завдання у підсумковому співбесіді – 4.

Вид роботи – участь у діалозі.

Тема – відповідає темі вибраного монологічного висловлювання.

Діалог проводить учитель-співрозмовник: задає 3 питання, запропонованих в КІМ (запитань може бути більше, і вони можуть відрізнятися від тих, що задані в КІМ).

Час на підготовку – 0 хвилин.

Час на діалог – до 3-х хвилин.

Критерії оцінювання діалогу

  1. Виконання комунікативної задачі (Д1)
  • 1 бал – Учасник підсумкової співбесіди впорався з комунікативною задачею. Дано відповіді на всі питання в діалозі.
  • 0 балів – Відповіді на питання не надані або надані односкладові відповіді.

2. Облік умов мовленнєвої ситуації (Д 2)

  • 1 бал – Враховані умови мовленнєвої ситуації.
  • 0 балів – Умови мовленнєвої ситуації не враховані.

Максимальна кількість балів – 2.

Критерії оцінювання правильності мовлення за виконання завдань 3 (монолог) і 4 (діалог)

  1. Дотримання граматичних норм (Р)
  • 1 бал – Граматичних помилок немає
  • 0 балів – Допущені граматичні помилки (одна або більше)

2. Дотримання орфоепічних норм (Про)

1 бал – Орфоепічних помилок немає, або допущено не більше двох орфоепічних помилок

0 балів – Допущено орфоепічні помилки (три або більше)

3. Дотримання мовних норм (Р)

  • 1 бал – Мовленнєвих помилок немає, або допущено не більше трьох мовних помилок
  • 0 балів – Допущені мовні помилки (чотири або більше).

4. Мовне оформлення (РВ)

1 бал – Мова в цілому відзначається багатством і точністю словника, використовуються різноманітні синтаксичні конструкції. (За цим критерієм учасник ІВ отримує 1 бал тільки у разі, якщо 1 бал отриманий за критерієм «Дотримання мовних норм»)

0 балів – Мова відрізняється бідністю та/або неточністю словника,

та/або використовуються однотипні синтаксичні конструкції

Максимальна кількість балів – 4.

Порядок процедури діалогу

  1. Вчитель-співрозмовник відразу після закінчення монологічного висловлювання доброзичливим тоном ставить екзаменується по черзі три питання, запропонованих в КІМ. Вислуховує відповіді. При необхідності може задати додаткові (навідні або уточнюючі питання. Емоційно підтримує учня.
  2. Вчитель-співрозмовник дякує учня, оголошує про закінчення процедури і дозволяє йому покинути приміщення, де проводилося випробування.

Важливо! Під час діалогу ніхто з присутніх педагогів НЕ робить зауважень, НЕ дає порад, НЕ виправляє помилок, допущених учнем. Бали за діалог відразу НЕ озвучуються.

Теорія. Діалог

Діалог – це розмова двох осіб.

Діалог складається з реплік співрозмовників.

Особливості діалогу:

  • присутні два співрозмовника;
  • учасники висловлюються по черзі;
  • кожен по черзі слухає і відповідає.

Репліка – це вимовлене висловлення окремого учасника розмови.

Репліка може складатися з одного слова, словосполучення, пропозиції або цілого тексту.

Чек-лист

  1. Уважно вислуховуйте запитання вчителя співрозмовника, у тому числі і додаткові. Швидше за все, він постарається вам допомогти, задаючи навідне або уточнююче питання.
  2. На питання вчителя-співрозмовника давайте повні, розгорнуті відповіді, що складаються з 2 – 4 пропозицій.
  3. Не бійтеся дати «правильний» відповідь. Ваше завдання – висловити свою точку зору, визначити власну позицію.
  4. Пам’ятайте, що недостатньо просто висловити думка – її потрібно довести (обґрунтувати, навести приклад з особистого досвіду).
  5. Будьте максимально щирі. Говоріть тільки про те, що було насправді.
  6. Виявляйте позитивні емоції, посміхайтеся, допомагайте собі жестами і мімікою.
  7. Намагайтеся правильно вживати слова, ставити наголоси, будувати речення.
  8. Говоріть голосно, чітко, не ковтайте» закінчення, не поспішайте, але і не робіть занадто великих пауз. Якщо якесь питання поставив вас у глухий кут, скажіть: «мені важко відповісти на це питання».